Communicatie met de achterban: OR als sterk merk

Tijdsduur: 1 dagdeel

De ondernemingsraad (OR) is een vertegenwoordigend orgaan, daarom is het belangrijk dat er een goede relatie bestaat met de achterban. Als OR wil je graag dat alle medewerkers weten wat de OR doet en hoe zij jullie kunnen bereiken. Maar hoe zorg je dat je goed zichtbaar en herkenbaar bent? En hoe werkt het met de geheimhouding? In deze training van een dagdeel maak je als OR een concreet communicatieplan waardoor de OR bekend wordt binnen de organisatie.

Inhoud van de training Communicatie met de achterban: OR als sterk merk

Tijdens deze training gaan jullie als ondernemingsraad (OR) aan de slag met het opstellen van een communicatieplan. Dit plan is gericht op het vergroten van de betrokkenheid van de werknemers bij de OR. Er wordt gedacht over een eigen geluid en hoe jullie als OR te positioneren binnen de organisatie. Dit gebeurt aan de hand van bewezen succesvolle marketingconcepten. Zo wordt de OR een sterk merk binnen jullie organisatie waar collega’s bij willen horen!

Optioneel

Een moment om (nog) meer aandacht te besteden aan de communicatie met de achterban is in aanloop naar de verkiezingen. Het is belangrijk dat collega’s weten wat het OR werk inhoudt en wat het je biedt om OR lid te zijn. Het is daarom ook mogelijk de marketingconcepten in te zetten voor een verkiezingscampagne. Er wordt dan een concreet plan opgesteld voor succesvolle verkiezingen volgens het reglement waar daadwerkelijk iets te kiezen valt.

Na de training Communicatie met de achterban:

  • Weet je als OR hoe de kracht van marketing optimaal kan worden ingezet;
  • Ken je als OR effectieve manieren om de collega’s te bereiken;
  • Heb je als OR een concreet communicatieplan om mee aan de slag te gaan.

”Het waren fijne dagen samen om weer een stap verder te komen als centrale ondernemingsraad. Bedankt Mark voor de gezelligheid en natuurlijk ook de kennis die wij hebben opgedaan!”
Jouke de Haan
OR-lid Hessing Supervers