Deze website maakt gebruik van cookies zodat we je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals je herkennen wanneer je terugkeert naar onze website en ons team helpen te begrijpen welke delen van de website jou het meest interessant en nuttig vindt.
OR-lid Stam Renault
Wie ben je en in welke OR zit je?
Mijn naam is Anika Tax en ik ben 3 jaar werkzaam bij Stam Renault dealers als Medewerker Klant Contact Center Aftersales. Dit betekent dat ik voor alle vestigingen de aanvragen voor onderhoud, APK en/of reparatie behandel en inplan, zowel particulier als lease klanten. De aanvragen komen binnen via de mail, telefonisch, WhatsApp en webchat. Ook plan ik samen met een collega de interne opdrachten in, zowel occasions als nieuwe auto’s die klaargemaakt moeten worden voor aflevering aan de klant. Sinds maart 2019 ben ik lid van de OR, met als functie secretaris. Wij zijn met 9 leden en hebben allemaal een andere functie binnen het bedrijf.
In hoeverre komt het OR-werk overeen met de verwachtingen toen je bij de OR ging?
Ik ben er blanco ingestapt, ik wilde vooral meer leren van de andere kant van het bedrijf. Sinds corona komen wij ook ineens met werkzaamheden in aanmerking die wij op voorhand niet hadden verwacht, maar dat maakt het wel heel interessant.
Hoe was voor jullie als OR de periode sinds de eerste corona maatregelen?
Het is sinds corona vrij soepel verlopen. Wij volgen de landelijke RIVM-richtlijnen, daarnaast worden er extra (schoonmaak)maatregelen getroffen. Overal staan desinfectiemiddelen en bij alle recepties en bureaus zijn plexiglasschermen geplaatst. In de werkplaatsen worden de auto’s voorzien van diverse beschermingsmaterialen en na onderhoud, schadeherstel en/of reparatie wordt de auto ontdaan van alle beschermingsmaterialen en desinfecteren wij de sleutel en de high-touch gebieden. Ook bieden wij tijdelijk de optie aan om de auto op te halen bij de klant thuis.
Wat zijn de andere voornaamste uitdagingen voor jullie als OR?
Onze voornaamste uitdaging is om de corona periode door te komen. Tot op heden gaat het goed met het bedrijf, maar wie weet wat er ons nog te wachten staat. Daarnaast proberen wij een goede balans te vinden wat betreft communicatie naar de achterban en de directie, dit om een klankbord te zijn voor beide partijen.
Wil je nog iets kwijt tot slot?
In juli hebben wij een cursus gehad bij Trainiac, tijdens deze 2-daagse interactieve cursus hebben wij veel geleerd en veel informatie opgedaan. Daarnaast hebben wij veel ideeën opgedaan en zijn wij bezig om deze ideeën te realiseren. Ook hebben diverse leden een online seminar gevolgd. Wij zijn ontzettend blij met al deze informatie en alle overige vragen die wij vrijblijvend kunnen stellen, ook de snelle reactie is erg fijn.
Antoine Boogaard
Trainer Medezeggenschap